تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۶۷۱
جالب است ۱
در روز دهم اردیبهشت(ثور) ۱۴۰۳ در امتداد یک مسیر تاریخی، شیعیان هنگام نماز مغرب و عشا در مسجد امام زمان هرات قتل عام شدند و چونان گذشته صدایی از رسانه‌ها در ایران به گوش نرسید، مگر فاصله هرات تا تهران، تا مشهد چقدر است؟
وضعیت وخیم شیعیان افغانستان و خاموشی رسانه‌ها
◾️لیلا شباهنگ، ژورنالیست ایرانی
 
"شیخ زکریا مشکور کابلی
عضو شورای عالی جبهه‌مقاومت‌ملی افغانستان":
«فاجعه خونبار شیعیان هرات و سکوت رسانه‌های ایران»
◾️در روز دهم اردیبهشت(ثور) ۱۴۰۳ در امتداد یک مسیر تاریخی، شیعیان هنگام نماز مغرب و عشا در مسجد امام زمان هرات قتل عام شدند و چونان گذشته صدایی از رسانه‌ها در ایران به گوش نرسید، مگر فاصله هرات تا تهران، تا مشهد چقدر است؟
چرا این آتش که بر خرمن جان شیعیان افغانستان افروخته شده است دیده نمی‌شود؟
 وقتی در سال ۱۸۹۰ که ۴۰۰ هزار نفر شیعه در ارزگان قتل عام شدند و زنان به بردگی برده شدند و صدای این فاجعه به هیچ جا نرسید، این موضوع با توجه به عدم وجود دولت مقتدر شیعی و نبود رسانه، قابل توجیه بود. اما امروز با وجود رسانه‌های جمعی و نخبگان و یک دولت مقتدر اسلامی و شیعی که توانایی برهم زدن همه محاسبات در دنیا را با فرستادن ۴۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل دارد، چرا صدای ظلمی که به مردم در افغانستان در جریان است شنیده‌ نمی‌شود؟
چطور با شهید شدن کودک فلسطینی که عزیز دل ما است، صدای همه در ایران بلند می‌شود، اما با شهید شدن طفل هزاره شیعه در آغوش مادر در داخل مسجد امام زمان، صدایی از رسانه‌هایی که از بیت‌المال امام زمان تغذیه می‌کنند، بلند نمی‌شود؟
 
 رویتان در برابر امام زمان سیاه باد!
ان‌شاءالله این شرم تاریخی هیچ‌گاه از رویتان پاک نشود.
 
چطور پس از گذشت ۴۸ ساعت هیچ تصویری از آن طفل افتاده بر سجاده عبادت، که چون علی‌اصغر در مسلخ عاشقان به شهادت رسیده بود در رسانه‌های ایرانِ ما و شما منتشر نمی‌شود؟
با این رویه کمترین آسیب، از دست دادن اعتقاد و باور میلیون‌ها مسلمان از تفکر و نهضت و کشورتان است.
 
من چطور می‌توانم به شما باور داشته باشم؟
من چطور می‌توانم در سنگری دیگر در کنار شما قرار بگیرم؟
 
 امروز که ناموس شیعه، ناموس هزاره در داخل مسجد امام زمان قتل عام می‌شود کسانی‌که خود را امام زمانی می‌نامند و با نام امام زمان دکان باز کرده‌اند سکوت اختیار می‌کنند.
 
 در طول ۱۰ سال، در افغانستان هر مسجدی که به نام امام زمان منقش بود، توسط لشکر سفیانی منفجر شده است، مانند مسجد امام زمان در خیرخانه، دشت برچی، گردیز، مزار و هرات.
مردم ما در این مساجد توسط لشکر سفیانی سلاخی شده‌اند.
 
ای کسانی‌ که به دروغ خود را منتظران امام زمان می‌نامید!
ای کسانی که به دروغ می‌گویید ما رایحه ظهور امام زمان را شنیده‌ایم!
آیا نمی‌بینید که لشکر دجال و سفیانی در افغانستان چه می‌کند؟
شما نه از این مردم حمایت نظامی دارید و نه رسانه‌ای و نه حتی صدایشان را می‌شنوید.
 
«خداوند حیّ است»
 
◾️من یقین دارم صدای ما با همهمه‌ای که رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند به گوش رهبر جمهوری اسلامی نرسیده است که اگر برسد سکوت نمی‌کند.
اگر صدای ما به رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مراجع نمی‌رسد، یقین دارم که صدای ما به گوش امام زمان می‌رسد.
خداوند حیّ است صدای ما به گوش خداوند می‌رسد و ما را قوی‌تر خواهد ساخت.
 
«ما تکثیر می‌شویم»
 
◾️طا-لب و دا-عش بدانند اگر از ما ۴۰۰ هزار نفر را کشتند، ما از بین نرفته‌ایم ما تکثیر شده‌ایم.
 ما سکوت نخواهیم کرد، همان‌گونه که فرزندان مقاومت هر روز در جای جای افغانستان حتی در کابل، روزهای سختی را برای طا-لب رقم می‌زنند. ما تمام قدرت خود را بسیج می‌کنیم که انتقام خون شهدای خود را بگیریم.
 اگر خدا بخواهد ما به زودی در افغانستان صاحب جغرافیا خواهیم شد، اینکه ایران اسلامی در پشت سر ما قرار گرفت یا خیر در مقابل خدا و مردم خود پاسخگو خواهد بود.
 
«حادثه تروریستی یا عملیات مسلحانه»
 
 ◾️همانطوری که در اطلاعیه امارت از حادثه کرمان به جای عنوان "حادثه تروریستی"، از عنوان "عملیات مسلحانه" نام برده شده بود، در مورد فاجعه‌ای که در مسجد امام زمان هرات رقم خورد نیز با عنوان "عملیات مسلحانه" نام برده‌ شده‌است، چون در قاموس امارت کشتن شیعه جهاد محسوب می‌شود، پس نام این فاجعه، حادثه تروریستی نیست و عملیات استشهادی و جهاد مقدس علیه رافضی‌ها خوانده می‌شود.
 
«شیعیان هزاره؛ قربانیان بی‌صدای افغانستان»
 
 ◾️جریانی از سال ۱۸۹۰ تا به امروز در افغانستان به راه افتاده است و دستی بر کار است که در افغانستان شیعه با افتخار و عزت زندگی نکند.
 
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHos
https://panjshirnews.com/vdcc.pq1a2bqemla82.
https://panjshirnews.com/vdci.yapct1aqzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما